2022 рік
Звіт Великоандрусівського сільського голови про діяльність сільської ради та її виконавчих органів в 2022 році
Шановні мешканці Великоандрусівської сільської територіальної громади!
Відповідно до статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування Україні» сільський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед громадою її жителями.
Звіт – це гарна можливість підбити підсумки зробленого за минулий рік, чудова нагода поділитися пріоритетними планами на майбутнє.
Сільська рада як колегіальний орган, представляє спільні інтереси територіальних громад села та старостинських округів.
Великоандрусівська сільська рада, її виконавчий апарат працюють у правовому полі відповідно до Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», норм Європейської хартії місцевого самоврядування, чітко дотримуючись повноважень та норм, що передбачені діючим законодавством та прийнятими Регламентами сільської ради восьмого скликання.
Великоандрусівську ОТГ створено 13.05.2017 року шляхом об’єднання Великоандрусівської і Подорожненської сільських рад (рішення сільської ради від 29.12.2016 року № 11, свідоцтво про реєстрацію громади від 13.05.2017 року). Дата створення Великоандрусівської сільської територіальної громади – 25.11.2020 року (рішення сільської ради від 15.12.2020 року № 12, свідоцтво про реєстрацію громади від 25.11.2020 року).
До Великоандрусівської ТГ приєдналися шість сільських рад (Глинська, Григорівська, Іванівська, Захарівська, Микільська, Федірківська) і було створено Великоандрусівську сільську територіальну громаду .
Площа ТГ становить 75775,6337 км2.
Населення – 9985 осіб.
Склад громади
село Велика Андрусівка - адміністративний центр
Робота сільської ради за звітний період здійснювалась у межах повноважень, визначених законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», інших Законів України.
Планування роботи сільської ради проводилось у відповідності до Регламенту сільської ради та Плану роботи Великоандрусівської сільської ради на 2021 рік, затвердженого Рішенням сільської ради від 24 грудня 2020 року №17
За результатами виборів 25 жовтня 2020 року до Великоандрусівської сільської ради восьмого демократичного скликання обрано 22 депутата.
№ п/п |
Прізвище,ім’я,по-батькові |
Партійна належність |
1 |
Адамов Петро Анатолійович |
Безпартійний |
2 |
Бердник Іван Іванович |
Безпартійний |
3 |
Березюк Світлана Володимирівна |
ПП «Європейська Солідарність» |
4 |
Білошапка Яна Володимирівна |
Безпартійна |
5 |
Бурянський Петро Григорович |
Безпартійний |
6 |
Гавриленко Валерій Михайлович |
Безпартійний |
7 |
Грушка Володимир Іванович |
ВО «Батьківщина» |
8 |
Дикий Григорій Анатолійович |
Безпартійний |
9 |
Дмитрієв Вадим Васильович |
Безпартійний |
10 |
Зубенко Віталій Степанович |
Безпартійний |
11 |
Кушнірова Світлана Володимирівна |
ПП «За майбутнє» |
12 |
Магдій Юрій Миколайович |
ВО «Батьківщина» |
13 |
Малюга Сергій Володимирович |
Безпартійний |
14 |
Ненько Юрій Васильович |
Безпартійний |
15 |
Пижова Тетяна Іллівна |
Безпартійна |
16 |
Полонський Євгеній Миколайович |
Безпартійний |
17 |
Попович Василь Васильович |
Безпартійний |
18 |
Савіцький Василь Володимирович |
ПП «Європейська Солідарність» |
19 |
Семенов Віталій Володимирович |
Безпартійний |
20 |
Скрипник Іван Васильович |
ПП «За майбутнє» |
21 |
Стеценко Ганна Миколаївна |
ВО «Батьківщина» |
22 |
Хоменко Микола Ілліч |
Безпартійний |
З числа депутатів рішенням сільської ради від 15 грудня 2020 р № 7 утворено 3 постійні комісії.
Територія сільської ради за виключенням сіл Велика Андрусівка, Калантаїв, Вищепанівка та Сніжкова Балка поділена на старостинські округи:
Подорожненський (села Подорожнє, Нагірне та Бабичівка);
Микільський (села Микільське, Золотарівка та Бугруватка);
Григорівський (Григорівка, Кобзарівка, Оврагове, Перехрестівка та Яремівка);
Глинський (Арсенівка, Ганнівка, Глинськ, Семигір'я, Сніжкове, Федірки);
Захарівський (Захарівка, Серебряне, Аудиторівка, Іванівка).
На території громади свої повноваження в межах відповідних старостинських округів здійснюють 5 старост та відповідальні працівники структурних підрозділів сільської ради.
Наша громада, як орган місцевого самоврядування, у своїй роботі керується принципами законності, гласності, колегіальності, поєднуючи місцеві і державні інтереси.
Сільська рада є публічною та відкритою у своїй діяльності, про що свідчить робота з висвітлення новин та сесій сільської ради в засобах масової інформації, на офіційному сайті ради, а також на дошках оголошень.
З 24 лютого 2022 року по теперішній час, в зв’язку із нападом Росії на Україну, територіальна громада прийняла 1374 внутрішньо переміщених осіб, з них 380 дітей. Даній категорії людей було надано всебічну поміч та допомогу в адаптації на новому місці.
Сесійна діяльність
Відповідно до вимог статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною формою роботи ради є проведення сесій.
Скликання сесій сільської ради проводиться згідно розпоряджень сільського голови ради при дотриманні норм Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Регламенту Великоандрусівської сільської ради. та Плану роботи Великоандрусівської сільської ради на 2022 рік, затвердженого Рішенням сільської ради від 23 грудня 2021 року №1515 .
Депутати сільської ради мають можливість знайомитися з проектами рішень, що вносяться на розгляд сесії, завчасно отримуючи їх на власні електронні поштові скриньки або завантаживши з офіційного веб-сайту сільської ради.
Проекти рішень, довідкові матеріали на пленарні засідання готувались депутатами, працівниками апарату, структурних підрозділів та виконавчих органів ради. Всі матеріали обов’язково розглядались на спільних засіданнях постійних комісій сільської ради.
В ході обговорення напрацьовувалась єдина думка по кожному питанню, а за необхідності – вносились зміни та корективи.
Протягом січня-грудня 2022 року було проведено 15 пленарних засіданнь сільської ради восьмого скликання, на які виносились важливі питання соціально-економічного розвитку громади, інші питання, які своєчасно вивчались і розглядались постійними комісіями . Всього на пленарних засіданнях сільської ради було розглянуто 424 питання.
Станом на 15.12.2022 року в сільській раді на контролі перебуває 15 цільових програм, це, зокрема, такі програми:
- Програма соціально-економічного розвитку територіальної громади на 2021 рік.
- Комплексна Програма соціального захисту населення Великоандрусівської сільської ради 2021-2025 роки .
- Програма «Поліцейський офіцер громади» Великоандрусівської сільської ради.
- Місцевої Програми цивільного захисту Великоандрусівської сільської ради на 2021-2025 роки.
- КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА протидії злочинності Великоандрусівської сільської територіальної громади на 2021-2025 роки.
- Комплексна соціальна програма оздоровлення та відпочинку дітей Великоандрусівської територіальної громади на 2021-2025 роки .
- Програма розвитку фізичної культури і спорту на території Великоандрусівської сільської ради на 2021-2023 роки.
- Програма поводження з твердими побутовими відходами на території Велико- андрусівської сільської ради на 2021-2025 роки.
- Програма забезпечення містобудівною документацією населених пунктів Великоандрусівської сільської ради на 2021-2023 роки.
- Програма підтримки обдарованої молоді Великоандрусівської сільської ради на 2021-2023 роки.
- Програма розвитку малого та середнього підприємництва у Великоандрусівській сільській раді на 2022-2024 роки .
- Програма підтримки учасників АТО та ООС, членів їх сімей Великоандрусівської сільської ради на 2021-2025 роки.
- Програми допризовної підготовки, військово-патріотичного виховання молоді, організації приписки допризовної дільниці, призову громадян України на строкову військову службу та виконання заходів з мобілізації Призовник.
- Програма організації громадських робіт та робіт тимчасового характеру по Великоандрусівській сільській раді .
Прийнято ряд важливих рішень, серед них:
затверджено План соціально-економічного розвитку територіальної
громади на 2022 рік;
-затверджено орієнтовний План роботи сільської ради на 2022 рік;
-заслуховувались звіти про виконання прийнятих програм;
-затверджено фінансові плани комунальних підприємств;
- інші.
Як завжди, особлива увага приділялась питанням виконання сільського бюджету на 2022 рік. Сільською радою було заслухано щоквартальні звіти, майже на кожній сесії розглядалося питання про внесення змін до бюджету.
- Важливою складовою роботи сільської ради є діяльність постійних комісій сільської ради, які згідно статті 47 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є органами ради, створеними для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради. Як показала практика, левова частка роботи з розгляду питань відбувається саме на засіданнях постійних комісій, зокрема на спільних засіданнях, які проводять перед початком сесії. Саме там опрацьовуються проекти рішень і програм, готуються відповідні висновки, рекомендації з усіх питань, які потім виносяться на розгляд сесії.
У Великоандрусівській сільській раді VIIІ скликання були сформовані та діють 3 постійні депутатські комісії.
- Постійна комісія з питань регламенту, депутатської етики, забезпеченості законності, правопорядку, охорони права та свобод, законних інтересів громадян, запобігання та виявлення корупції; (голова Полонський Євгеній Миколайович)
- Постійна комісія з питань соціально-економічного та культурного розвитку, планування та обліку ,з бюджету, фінансів, інвестицій, управління комунальною власністю, транспорту, освіти, охорони здоров'я, культури, спорту,зв'язку, побутового і торгового обслуговування та регуляторної політики; (голова Хоменко Микола Ілліч
- Постійна комісія з питань земельних відносин, природокористування, адміністративно-територіального устрою, архітектури, охорони пам'яток, історичного середовища та благоустрою (голова Магдій Юрій Миколайович)
- Постійні комісії проводять свою роботу в тісній співпраці з структурними підрозділами та відповідальними посадовими особами сільської ради.
В цілому організація роботи постійних комісій свідчить про те, що депутати сільської ради налаштовані на цілеспрямовану, конструктивну працю.
Робота виконавчого комітету
Виконавчим органом сільської ради є виконавчий комітет та відділи, робота яких спрямована на здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах діючого законодавства України.
Робота виконавчого комітету за звітній період була направлена на виконання повноважень, наданих виконкому згідно зі ст.ст.27-41 Глави 2 «Повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про звернення громадян», Законів України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», «Про доступ до публічної інформації», інших законодавчих актів. Основною формою роботи виконавчого комітету Великоандрусівської ради є його засідання. Засідання виконавчого комітету сільської ради проводяться щомісяця. Крім питань, передбачених планом роботи виконавчого комітету сільської ради, розглядаються питання поточного періоду, заяви громадян. У звітному 2022 році було проведено 13 засідань виконавчого комітету, на яких прийнято 331 рішень.
На засіданнях виконавчого комітету заслуховуються звіти про роботу керівників об’єктів комунальної власності сільської ради, про роботу по обслуговуванню малозабезпечених та інших соціально незахищених верств населення, про підготовку закладів освіти до нового навчального року, питання благоустрою території, обстеження зелених насаджень, видалення таких, які перебувають в аварійному та сухостійному стані, про роботу відділу освіти, культури, молоді та спорту.
Відповідно, з метою охоплення всіх вказаних сфер, а також на виконання відповідних розпорядчих документів голови Великоандрусівської сільської ради, виконавчим комітетом сільської ради протягом 2022 року:
Робота виконавчого апарату сільської ради спрямована перш за все на створення комфортних умов для жителів громади.
Великоандрусівська сільська рада, організовуючи роботу з розгляду звернень громадян, керується в своїй діяльності Конституцією України, Законом України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07 лютого 2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та іншими законодавчими актами.
Протягом 2022 року надійшло 132 звернення поштою та 53 усних звернень від громадян на особистому прийомі. Порушено 49питань соціального захисту, 1 питання діяльності органів місцевого самоврядування, 35 питань аграрної політики і земельних відносин, 4 питання транспорту і зв’язку, 20 питань праці і заробітної плати, 3 питання охорони здоров’я, 2 питання комунального господарства, 1 питання житлової політики, 2 питання екології та природних ресурсів, 3 питання дотримання запобігання дискримінації, 2 питання захисту прав дітей, 4 питання освіти, 59 інші. Питання розглянуті в строк. За результатами розгляду: 44 питань вирішено позитивно, 78 питання дано роз’яснення.
Протягом 2022 року до сільської ради надійшло 80 запитів на отримання публічної інформації.
Всі запити були вчасно опрацьовані, відповіді надані запитувачам у відповідності до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації».
За охоплений звітом період сільським головою було підписано та видано розпоряджень сільського голови адміністративно-господарської діяльності – 19, питань , розпорядження по основній діяльності -105 та розпоряджень сільського голови з питань кадрової роботи – 359, в т.ч. про відпустки - 82, про відрядження – 25.
Секретарем сільської ради зареєстровано 79 довіреності (прирівняних до нотаріальних), посвідчено 39 нотаріальних документа.
Важливим напрямком роботи сільської ради є також правове забезпечення діяльності ради, організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання та запобігання невиконанню вимог актів законодавства, інших нормативно-правових документів в діяльності сільської ради; забезпечення правильного застосування законодавства, розробка проектів нормативно-правових актів ради, розпоряджень сільського голови, їх експертиза на відповідність чинному законодавству; узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до компетенції сільської ради.
Протягом січня-березня 2022 року працівниками апарату надавалася методична та практична допомога суб’єктам декларування щодо заповнення електронних декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Депутатський корпус та працівники сільської ради працюють відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та інших антикорупційних нормативно-правових актів, з метою запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у сільській раді, її апараті та виконавчих органах.
Для попередження реального чи потенційного конфлікту інтересів, що виникає під час розгляду на сесіях ради окремих питань, депутатом подається заява про відмову брати участь у голосуванні з даного питання
БЮДЖЕТНИЙ ПРОЦЕС
Невід'ємною умовою реалізації будь-яких програмних заходів є фінансування, тобто успішна реалізація бюджетного процесу.
Питання формування бюджету, ефективний розподіл та перерозподіл бюджетних коштів розглядалися на всіх без винятку пленарних засіданнях сесії сільської ради.
Стабільність та економічний розвиток територіальної громади передусім залежить від наповнення бюджету.
За 2022 рік до сільського бюджету територіальної громади зараховано надходжень в сумі 80 076 511,92 гривень., з них трансфертів з державного бюджету надійшло в сумі 33 187 700,00грн., інших дотацій з місцевого бюджету 38 737,0 грн. та субвенцій з місцевого бюджету іншим місцевим бюджетам 60 299,82 грн.
До загального фонду надійшло власних коштів разом з міжбюджетними трансфертами в сумі 77 097 433,03 грн , або 104,1% виконання до планових надходжень на звітний період- 74 043 537,00 грн., до спеціального фонду надходження склали 2 979 078,89 грн., або 101,4 % до планових надходжень на звітний період.( план- 2 938 983,52 грн.)
Виконання доходної частини сільського бюджету власних коштів по загальному фонду за 2022 рік (без урахування міжбюджетних трансфертів) становить 107,5 %, або 43 810 696,21 грн.
Аналізуючи виконання плану в розрізі джерел надходжень маємо слідуючі показники:
-податку та збору на доходи фізичних осіб при плані на відповідний період в сумі 20 896 600,00 грн., фактично надійшло 23 594 050,81 грн., що становить 112,9 % виконання.
До складу місцевих податків враховані надходження від податку на майно та єдиного податку. В цілому місцеві податки виконані на 101,7% (при планових показниках на 2022 рік в сумі 18 991 000,00 грн, фактично надійшло 19 316 617,17 грн.).
Єдиного податку до сільського бюджету надійшло в сумі 6 638 194,76 грн., при плані 7 159 000,00 грн., та виконаний на 92,7 %.
Земельного податку з юридичних осіб надійшло 523 456,12 грн., при плані 488 000,00 грн., що складає 107,3% виконання.
Орендної плати за землю з юридичних осіб надійшло 9 400 284,39 грн., при плані 8 870 000,00 грн., що складає 105,9% виконання.
Земельного податку з фізичних осіб сільського бюджету надійшло в сумі 585 038,94 грн., при плані 564 000,00 грн., або 103,7 % виконання, а також
орендної плати за землю з фізичних осіб надійшло в сумі 1 916 804,50 грн., при плані 1 670 000,00 грн., або 114,8 % виконання.
Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшов до бюджету в сумі 437 585,38 грн., при плані 390 000,00 грн., або 112,2% виконання. Акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (пальне) до сільського бюджету надійшло в сумі 6 125,97 грн.,при плані 6 000,00 грн., що становить 102,1% виконання.
Акцизного податку з ввезених в Україну підакцизних товарів (продукції) (пальне) надійшло в сумі 22 296,18 грн.,при плані 20 000,00 грн., що становить 114,5% виконання.
До загального фонду сільського бюджету міжбюджетних трансфертів надійшло в сумі 33 286 736,82 грн., при плані 33 305 537,00 грн., що становить 99,9% виконання, з них:
- базова дотація надійшла у сумі 4 607 100,00 грн., при плані 4 607 100,00 грн., що становить 100,0 % виконання;
- освітня субвенція надійшла у сумі 28 580 600,00 грн., при плані 28 580 600,00 грн., що становить 100,0% виконання;
- інші дотації з місцевого бюджету надійшли у сумі 38 737,00 грн,при плані 38 737,00 грн., що становить 100,0% виконання.
- субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 56 799,82 грн., при плані 75 600,00 грн., що становить 75,1% виконання.
Із 32 джерел надходжень до загального фонду сільського бюджету виконано річного плану по 18 видах надходжень.
До спеціального фонду сільського бюджету надійшло власних та закріплених доходів у сумі 2 962 529,24 грн., при плані 2 909 983,52 грн., що складає 101,8% виконання.
ВИДАТКИ
Всього з сільського бюджету за 2022 рік використано коштів 81 267659,22 грн., в т. ч. кошти загального фонду 75365408,89 грн. з них передано субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів стан 212760,0грн. при планових призначеннях 213 000,0грн , в т. ч. для Квартирно-експлуатаційного відділу м. Кропивницький Міністерства оборони України на фінансування заходів щодо формування та матеріально-технічного забезпечення військової частини 65000,0 грн., для Державного пожежно-рятувального загону ГУ ДНС України Кіровоградської області 75000,0 грн., для Олександрійського районного відділу поліції ГУНП У Кіровоградській області 72760,0грн.( планові призначення 73000,0грн., з них 240,0 грн. повернуто як невикористані)
Видатки спеціального фонду склали 5902250,33 грн.
Фінансування видатків здійснюється відповідно до затвердженого розпису з урахуванням наявних фінансових ресурсів та пропозицій розпорядників коштів сільського бюджету.
На утримання сільської ради за 2022 рік направлено коштів 10866218,0 грн., в т. ч. загального фонду у сумі 10743214,0 грн., спеціального фонду 123004,0 грн. Видатки на заробітну плату з нарахуванням склали 9 424425,76 грн., енергоносії – 464273,34 грн. Видатки за рахунок інших коштів спеціального фонду становлять 91900,0грн., видатки здійснено на придбання генераторів для старостатів.
Видатки на освіту
Найбільшу питому вагу в структурі загального фонду сільського бюджету це 64,3 % складають видатки на утримання закладів освіти.
Видатки на освіту освоєні на 91,7%, уточнені річні призначення – 56 973871,74 грн., касові видатки – 52 257452,03 грн., в тому числі по загальному фонду касові видатки склали – 49 211804,29 грн., по спеціальному фонду – 3 045647,74 грн.
На території громади функціонує 3 заклади загальної середньої освіти:
1.Комунальний заклад "Великоандрусівський ліцей Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області"
2.Комунальний заклад "Ліцей "Надія" Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області"
3.Комунальний заклад "Глинський ліцей Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області".
1 позашкільний заклад:
- Комунальний заклад «Центр дитячої та юнацької творчості» Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області»;
2 заклади дошкільної освіти:
- Заклад дошкільної освіти «Ромашка» Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області;
- Заклад дошкільної освіти «Сонечко» Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області;
3 дошкільні підрозділи у закладах загальної середньої освіти:
- Дошкільний підрозділ комунального закладу "Великоандрусівський ліцей Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області"
- Дошкільний підрозділ Захарівської філії комунального закладу "Глинський ліцей Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області";
- Дошкільний підрозділ Федірківської філії комунального закладу "Глинський ліцей Великоандрусівської сільської ради Олександрійського району Кіровоградської області.
Видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам закладів освіти склали – 40 535623,49 грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв склали 5 046268,83 грн.
Видатки на харчування склали 1 010777,77 грн.
В структурі всіх видатків на освіту видатки на :
- на загальноосвітні школи спрямовано коштів в сумі 48 006029,57 грн., з них видатки за рахунок місцевого бюджету 17 187961,1 грн., за рахунок освітньої субвенції поточного року 25 678816,81 грн., за рахунок залишку освітньої субвенції минулого року 5 139251,66 грн.
- на утримання дошкільних навчальних закладів – 2 199662,25 грн,
- на надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти 265045,59 грн.,
- на забезпечення діяльності інших закладів освіти, а саме «Централізована бухгалтерія» спрямовано 1709313,08 грн.
- на утримання «Відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Великоандрусівської сільської ради» 727584,09 грн.,
- на надання освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами направлено коштів в сумі 56799,82 грн., та за рахунок залишку коштів за субвенцією 18791,72 грн.
- видатки на матеріальну допомогу дітям-сиротам за 2022 складають 1810,0 грн.( 1 допомога),
- на проведення зборів і змагань по спорту-24150,0грн.
Видатки на здійснення заходів на виконання цільової соціальної програми «Молодь України» не проводились.,
Видатки на охорону здоров’я
З сільського бюджету 2022 рік видатки на охорону здоров’я по загальному фонду складають 3266478,90 грн.( фінансова підтримка КНП «Центр первинної медично-санітарної допомоги» в тому числі утримується 2 сільські амбулаторії ( Глинська, Микільська амбулаторії загальної практики сімейної медицини), Григорівський ФАП, та 4 ФП (Захарівський, Федірківський, Іванівський, Золотарівський,), загальна штатна чисельність працівників складає 48,0 штатних одиниць.
Видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення склали 6 714191,69 грн., в т. ч. загального фонду 4 234005,98 грн., видатки спеціального фонду 2 480185,71 грн., з них:
- по компенсаційних виплатах на пільговий проїзд для пільгових категорій касові видатки склали – 299998,97 грн. Кошти використано на компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян – жителям громади. Автоперевізнику ФОП Макаров В.А. перераховано 179998,97грн., ТОВ «Світ-Автолегіон» -120000,00 грн.
- забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення територіальної громади касові видатки становлять – 5934572,88 грн., по спеціальному фонду видатки склали 2423499,11 грн. На території громади утримується комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг територіальної громади Великоандрусівської сільської ради, утримується 29,0 шт. од.,в складі двух відділень, що обслуговують:
Відділення соціальної роботи вдома
Всього: 284 особи, у тому числі:
- громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі, що не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу6: 35 осіб.
- громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі, що проживають самотньо і мають рідних: 249 осіб.
Відділення соціальної роботи
Всього: 307 осіб, у тому числі:
- прийомні сім’ї: 9;
- особи зі статусом ВПО: 20;
- особи з інвалідністю: 9;
- особи, що знаходяться в складних життєвих обставинах: 269.
- видатки на інші заходи у сфері соціального захисту населення становлять 284537,60 грн., що становить 82,47% від уточнених річних призначень загального фонду. .З них видатки на соціальні виплати населенню становлять 48 виплат на суму 240200,00 грн.( в тому числі допомога пораненим воїнам 6 чол. на суму 60000,0 грн., допомога сім’ям загиблих 2 чол. на суму 40000,00 грн., допомога населенню 40 чол. на суму 140200,0 грн.), на оплату послуг поховання загиблих воїнів 34500,0грн., поховання безрідних (3 послуги) на суму 9800,0 грн.
- видатки для надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги 9 осіб, витрачено 93865,57 грн.
- За 2022 рік проведено фінансування на організацію та проведення громадських робіт в сумі 44530,07 грн., в т. ч. за кошти загального фонду 106894,06 грн., за кошти спеціального фонду 56686,60 грн. Касові видатки за рахунок коштів спеціального фонду становлять 56686,60 грн. Дані кошти було використано на заробітну плату з нарахуванням працівникам, які були зайняті на оплачуваних громадських роботах. Протягом весняно – осіннього періоду 2 особи брали участь в громадських роботах.
Видатки на культуру і мистецтво
На галузь культури в цілому спрямовано 4 320304,80 грн., в т. ч. загального фонду 4 258747,37грн. та спеціального фонду 61557,43 грн.
З них:
- на утримання будинків культури спрямовано кошти в сумі 3 067201,98 грн., за рахунок сільського бюджету утримується 5 сільських клуба, та 8 будинків культури загальною чисельністю 27 штатних одиниць;
- на утримання бібліотек -859215,93 грн. За рахунок сільського бюджету утримується 10 сільських бібліотек загальною чисельністю 5,75 штатні одиниці;
-на утримання музею 393886,89 грн. За рахунок сільського бюджету утримується 1 заклад музею загальною чисельністю 3,50 штатних одиниць.
Видатки на оплату праці з нарахуваннями працівникам закладів культури склали – 3 899460,37 грн., або 95,82% від уточнених річних призначень – 4069560,0 грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв склали - 256412,80 грн., або 95,57% від уточнених призначень - 268300,0 грн.
Видатки на житлово-комунальне господарство проведені в сумі 344223,26 грн.з них:
- для забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства витрачено 109764,30 грн., в тому числі видатки за рахунок коштів спеціального фонду становлять 109764,30 грн., або 95,45 % уточнених річних призначень. Було придбано для КП «Господар»: 2 шт генератори бензинові на суму 93500,0 грн. та насос глибинний 1шт на суму 16264,30 грн.
- видатки на організацію благоустрою населених пунктів складають 234458,96 грн. Видатки склали: на енергоносії (вуличне освітлення) 43656,59 грн, розгортання доріг від снігу –16500,00 грн., спилювання аварійних дерев та парослі – 10000,00 грн., викошування газонів – 15648,00 грн., електролампочки для заміни (вуличне освітлення) 142534,37 грн., запасні частини та мастила для бензотримерів – 6120,0 грн.
В 2022 році за рахунок залишку коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій було продовжено капітальний ремонт Глинської амбулаторії ЗПСМ на суму 141,6 тис. грн., з них сплачено 82,1 тис. грн., не проведено оплату виконаних робіт на суму - 59, 5 тис. грн.,
За 2022 рікк забезпечено всі галузі бюджетної сфери коштами на виплату заробітної плати і нарахувань на неї (з врахуванням підвищення її рівня та рівня мінімальної заробітної плати), на оплату за спожиті комунальні послуги та енергоносії, на придбання продуктів харчування.
Дебіторська та кредиторська заборгованість по заробітній платі з нарахуванням, за придбані продукти харчування відсутня , в той час:
Дебіторська заборгованість станом на 01.01.2023 р. склала 43040,11 грн., в т. ч. попередня оплата за природний газ згідно укладених договорів відповідно до постанови КМУ №1413 від 22.12.2022р., а саме : по дошкільних закладах в сумі 33107,74 грн. та закладах медицини в сумі 9932,34 грн.
Кредиторська заборгованість станом на 01.01.2023 року склала 110056,35грн., в т. ч. по загальному фонду 17957,35грн.
- в т. ч. КПКВ 0117130 «Здійснення заходів із землеустрою» по КЕКВ 2240 за виконані послуги оформлення паспортів із землеустрою в сумі 17500,0 грн, в т. ч. просторочена17500,0грнн. ;
- КПКВ 0611010 «Надання дошкільної освіти» по КЕКВ 2800 пеня за несвоєчасну сплату платежів по електроенергії в сумі 8,61 грн. ,
- КПКВ 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» по КЕКВ 2800 пеня за несвоєчасну сплату платежів по електроенергії в сумі 448,74 грн.;
- по спеціальному фонду 92099,0 грн., в т. ч. КПКВ 0110150 КЕКВ 3110 в сумі 62280 грн. за генератори ,
- по КПКВ 0611070 «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми» КЕКВ 3110 в сумі 9259,0 грн. за принтер,
- по КПКВ 0611200 «Надання освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами по КЕКВ 3110 в сумі 18800,0 грн. за засоби корекції для дітей з особливими освітніми потребами,
- по КПКВ 0813241 «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері соціального захисту і соціального забезпечення » по КЕКВ 2240 в сумі 1760,00грн. за страховку службового авто.
Заборгованість виникла в зв’язку з несвоєчасною проплатою видатків Казначейською службою України/
Розвиток інфраструктури
1.Придбання шкільного автобусу для КЗ «Глинський ліцей»
2.Забезпечено обслуговування та безпечна експлуатація електроустановок.
3Придбано та встановлено булер’яна з системою димоходів для Микільського СБК
4.Придбано опалювальне обладнання для Калантаївського БК
5.Придбано освітлювальне та електрообладнання для Глинського та Захарівського БК.
6.Встановлено систему відеоспостереження з виводом на смартфон та комп’ютер для Подорожненського СБК (через розміщення там гуманітарної допомоги відділу соціального захисту населення), придбано матеріали для поточних ремонтів.
7.Встановлено модемну точки інтернету “Сітінет” з договором на помісячну оплату для Подорожненського СБК.
8.Придбано лазерне обладнання для Великоандрусівського СБК, матеріали для поточних ремонтів.
9.Споруджено додаткову скважини для КЗ “Ліцей “Надія” (корпус №1 с. Микільське) з придбанням насосу водяного та супутніх товарів, що дало змогу поліпшити якість води в корпусі та зменшити знос системи опалення.
10.Ремонт системи опалення корпусу №3 КЗ “Великоанрусівський ліцей” (ремонт котла, заміна колосників (з резервними частинами для можливості подальшої заміни власними силами), заміна теплового насоса, заміна димохідних каналів).
11.Придбання віконних конструкцій енергозберігаючих для корпусу №1 КЗ “Ліцей “Надія” (спортивна зала) та вікон енергозберігаючих для КЗ “Глинський ліцей”.
12.Придбання генераторів для КЗ “Великоанрусівський ліцей” - 2 шт.. 13.Ремонт системи водопостачання корпусу 2 (с. Подорожнє) КЗ “Великоандрусівський ліцей” із заміною металічних труб на пластикові (1 поверх) в місці локалізації лічильника на вимогу ОКПВ “Дніпро-Кіровоград”, Проектування водорозподільної системи корпусу 2 КЗ “Великоанрусівський ліцей”, оформлення паспорту водопровідного господарства.
14.Монтаж або заміна лічильників води, з поточним ремонтом систем водопостачання в закладах, де постачальником води є КП “Господар”, що дало змогу вести якісний облік водокористування і безперебійний розрахунок за вказаний комунальний ресурс.
15.Придбання генераторів для пунктів незламності .(с.Велика Андрусівка, старостинські округи).
16.Придбання генератора ( КП «Господар»)
17.Організовано підписку на періодичні видання для бібліотек, придбання канцтоварів.
18.Організовано забезпечення ігровими та нагородними матеріалами будинків культури для заходів в рамках програми “Літо 2022:разом до перемоги”
19.Озеленення сіл Великоандрусівської сільської ради
.
Соціальний захист населення громади
Положення про відділ соціального захисту населення та охорони здоров’я затверджено рішенням сесії Великоандрусівської сільської ради від 26 серпня 2021 року № 1093.
Відповідно до Положення, основними завданнями відділу є:
забезпечення реалізації на території громади державної політики у сфері соціального захисту населення, з питань сім’ї та дітей, запобігання домашнього насильства, протидії торгівлі людьми, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, організації надання соціальних послуг особам, окремим соціальним групам, які перебувають у складних життєвих обставинах і не можуть самостійно їх подолати.
визначення та реалізація соціальних пріоритетів розвитку громади, розробка місцевих програм соціального спрямування, проектів, програм та заходів щодо підтримки вразливих категорій населення.
запровадження та надання місцевих гарантій соціального захисту, соціальної підтримки мешканців громади.
організація здійснення соціальної роботи в громаді та надання соціальних послуг.
управління закладами та установами соціального захисту населення комунальної форми власності.
На 2022 рік з бюджету громади виділено 300,0 тис.грн. на компенсацію за пільгове перевезення на приміських маршрутах.
Після проведення звірки з підприємствами-перевізниками щомісячних витрат за перевезення пільгових категорій населення, кошти перераховані:
- ФОП Макаров Віктор Анатолійович – 180,0 тис. грн.;
- ТОВ «Світ-Автолегіон» - 120,0 тис.грн.
Спеціалістами відділу проведено консультування 3649 мешканців територіальної громади у т.ч 1103 ВПО з питань застосування законодавства щодо соціальної підтримки населення, надання соціальних послуг, надання довідок ВПО, захисту соціальних прав, інших питань віднесених до компетенції відділу.
Протягом 2022 року працівниками відділу було прийнято 3649 заяви у т.ч. 1653 заяви на субсидію, 568- на державні допомоги, 579 на пільги (всі заяви із формуванням електронної справи через програмний комплекс «Соціальна громада») та передано до УСЗН Олександрійської РДА і ГУ ПФУ в Кіровоградській області для оформлення різних видів допомог, пільг та субсидій, 8 особам оформлено документи на видачу путівки для отримання соціальної послуги стаціонарного догляду у будинку-інтернаті.
Також спеціалістами відділу видано 3649 довідок-повідомлень про призначення різних видів допомог, пільг та субсидії.
На надання додаткової відпустки 14(16)днів 3 особам прийняті документи та передані до УСЗН Олександрійської РДА.
Згідно постанови КМУ від 29.04.2004 року №558 «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» та постанови КМУ від 23.09.2020 року №859 «Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі», за рахунок бюджету Великоандрусівської сільської ради кошти виплачуються 10 особам. Загальна сума виплачених коштів за 2022 рік складає 100,0 тис. грн.
Протягом 2022 року мешканцям Великоандрусівської громади було надано матеріальну допомогу на суму 240,2 тис. грн., за наступними напрямками: матеріальна допомога на лікування (32 чоловіка, на суму 110,2 тис. грн.); одноразова допомога пораненим Захисникам України (6 чоловік, по 10 тис. грн.); одноразова допомога сім’ям загиблих Захисників України (3 сім’ї по 20 тис. грн.); одноразова матеріальна допомога сім’ї загиблого Захисника України на ремонт житлового будинку (1 особа, 10 тис. грн.).
У 2022 році було виділено кошти на ритуальні послуги по похованню: 4 загиблих Захисників України (34,5 тис. грн.); 3 одиноких ВПО, які проживали на території громади.
Протягом 2022 року, в період з 24 лютого, відділом було отримано вантажі гуманітарної допомоги продовольчого та непродовольчого характеру, яка була розподілена між ВПО, які мешкають в місцях компактного проживання та приватного сектору. Допомогу надавали такі організації: ДСЗН Кіровоградської ОВА, ГО «Журавель», ТЧХУ, ГО «Територія успіху», КОБФ «Служба Самарянина».
На території Великоандрусівської сільської ради функціонує Центр надання соціальних послуг територіальної громади Великоандрусівської сільської ради. Напрямком роботи Центру є забезпечення соціальної роботи, надання соціальних послуг особам похилого віку, особам з інвалідністю, особам/сім’ям з дітьми, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах.
Штатна чисельність Центру складає 29 одиниць, з них: 22 соціальні робітники відділення соціальної допомоги вдома, 1 фахівець із соціальної роботи. Для соціальних робітників та фахівця із соціальної роботи у 2022 році з місцевого бюджету на заробітну плату та нарахування на заробітну плату виділено коштів у сумі 2363,2 тис. грн.
В Центрі працює 2 відділення: відділення соціальної допомоги вдома, відділення соціальної роботи.
Відділенням соціальної допомоги вдома з початку року надано соціальну послугу догляд вдома 284 особам, з них на платній основі 59 особам. Соціальні послуги надаються безоплатно та за плату. Кількість наданих соціальних послуг складає 21082 послуги, з них платних - 4843 послуги на суму 148,5 тис.грн.
Відділенням соціальної роботи проводиться робота з 67 сім'ями, які перебувають у складних життєвих обставинах та 3 прийомними сім'ями. Роботу відділення забезпечує завідувач відділення і фахівець із соціальної роботи.
На постійній основі проводиться соціальна профілактика з усіма сім'ями, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Робота закладів охорони здоров'я
Наразі медична допомога населенню Великоандрусівської ОТГ надається в Микільській та Глинській АЗПСМ, 5 ФП , медичних пунктах тимчасового базування в с. Подорожнє, с.ВеликаАндрусівка, с. Калантаїв, с.Нагірне.
2 рази на тиждень(середа або четвер) прийом хворих на медичному пункті тимчасового базування в с. Подорожнє та с. Велика Андрусівка проводять лікарі ЗПСМ Савіцький В.В., АрделянЛ.М., Мірошников Ю.Б. та щодня веде прийом в с. Подорожнє лікар ЗПСМ Березюк С.В.
Всього: Штатних одиниць 46,25 (зайнятих - 45,5, фізичних осіб –49), з них:
- Лікарі - 6,0 (зайнятих – 5,5,фізичних осіб – 5),
- Середній медперсонал – 17,25 (зайнятих – 17,25,фізичних осіб – 18),
- Молодший медперсонал – 5,25 (зайнятих – 5,25,фізичних осіб – 7),
- Інший персонал – 16,75 (зайнятих – 9,25,фізичних осіб – 9),
- Спеціалісти – 5,5 (зайнятих – 5,5 ,фізичних осіб – 6),
- Технічні працівники – 1,0 (зайнятих – 1,0,фізичних осіб – 2).
Кількість пацієнтів,які підписали декларацію з сімейним лікарем – 6897 осіб,що складає 83,0%, діти від 0-17 років – 1015 декларації, що складає 98,2%.
Виконання щеплень дітям проводиться згідно календаря щеплень. Вакцина є в достатній кількості.
Дорослим проводиться щеплення вакциною АДПМ (1 раз на 10 років), за наявності вакцини.
Для надання невідкладної медичної допомоги в АЗПСМ та ФП сформовані аптечки згідно зі стандартами надання невідкладної допомоги.
Також в АЗПСМ та медичних пунктах тимчасового базування проводиться реалізація лікарських засобів населенню ОТГ.
Смертність за 2022 рік. Померло 156 чол, 19,9 показник смертності, природний приріст -16,3. Основна причина смертоності ССзахворювання.
Народженість за 2022 рік. Народилась 28 дітей, показник народжуваності 3,6.
Проведено туберкулінодіагностика 530 дітям.
Стаціонари вдома - 356.
Первинний вихід дітей на інваліднсть – 1 дитина.
Зареєстровано травм – 225, невиробничі травми.
Первинний вакцинальний комплекс дітям до року – 100,0%(20 дітей).
На ФП відвідувань – 7557, вдома – 2207.
Відвідувань у лікарів ЗПСМ – 14797, вдома – 639.
В АЗПСМ проводиться ЕКГ – 889 досліджень, визначення цукру крові,тести на вагітність, швидкі тести на ВІЛ, вірусні гепатити В і С, тропоніни. На даний час амбулаторії повністю забезпечені тестами. Наявні ЕКГ-апарати,кожен лікар забезпечений тонометром,пульсоксиметром,безконтактним термометром, отоскопом та офтальмоскопом.Є комплекти телемедицини 4 шт.
Првцює невідкладна допомога вдома .За 2022 рік здійснено 926 виїздів.
В АЗПСМ наявні ПК,принтери, пункт тимчасового базування забезпечені комп’ютерною технікою.
На даний час амбулаторії працюють до 16.30, графіки прийому лікарів знаходяться на видному місці,а також прийом пацієнтів узгоджується в телефонному режимі.
За 2022 рік лікарями АЗПСМ проліковано 182 хворих на Covid- 19, з них 18 дітей. Всі випадки підтверджені результатами експрес-тестування. Померлих – 0.
На період карантину проводиться огляд хворих із застосуванням засобів індивідуального захисту, при потребі проводяться швидкі тести та забір мазків для проведення ПЛР на визначення вірусу SARS Cov 2. Мазки доправляються в ЦПМСД, потім доставляються в лабораторний центр м. Кропивницький.
З початку епідемії проводяться швидкі тести на Covid 19 в АЗПСМ, пунктах тимчасового базування та за місцем проживання пацієнта. Проведено 858 швидких теста на ковід станом на 01.01 .2023.
Проводиться вакцинація від Covid 19(виконувалось щеплення вакциною Короновак, Пфайзер, Модерна, Джонсон). Працює 2 пункти щеплень в с. Глинськ та с. Микільськ на базі АЗПСМ. Зроблено всього 2395 щеплень, , з них І дозою 951 щеплення, ІІ дозою 389 щеплень, ІІІ додатковою – 1 щеплення, ІІІ бустерною – 1054 щеплення.
Наразі в Глинській АЗПСМ проводиться капітальний ремонт.
В АЗПСМ для виїздів лікарів до хворих на дому наявні автомобілі.
Впорядкування земель спільної власності та управління майном спільної власності сіл територіальної громади
Дуже важливим питанням в роботі сільської ради є земельні відносини. Реалізація державної політики у сфері регулювання земельних відносин земель комунальної власності у межах повноважень ОТГ здійснюється через управління землями, які перебувають у віданні Великоандрусівської сільської ради шляхом прийняття рішень сесій. Постійною депутатською комісією з питань земельних відносин, природокористування, адміністративно-територіального устрою, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища та благоустрою розглянуто, підготовлено та винесено на розгляд сесій 343 проектів рішень.
Систематично проводяться зустрічі з землекористувачами щодо дотримання вимог земельного законодавства.
Протягом року надавалась інформація до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби стосовно переліку орендарів земельних ділянок, про укладення нових, внесення змін до договорів оренди землі та їх розірвання, вівся облік укладених та зареєстрованих договорів оренди земельних ділянок земель комунальної власності, здійснювався контроль за надходженням орендної плати за користування земельними ділянками відповідно до вимог чинного законодавства.
До ОДПІ надавались уточнюючі дані по обліку земельних ділянок для нарахування земельного податку, вносились протягом року зміни до списків нарахувань земельного податку, вручалися повідомлення про сплатили земельного податку та здійснювався контроль за надходженням земельного податку до бюджету сільської ради.
На протязі 2022 року надійшло 592 тис. грн. за земельний податок з фізичних осіб, від юридичних осіб надійшло земельного податку у сумі 936 тис. грн.
Орендна плата протягом 2022 року за користування земельними ділянками від фізичних осіб склала 1,9 млн. грн., від юридичних 9,3 млн. грн.
Землекористувачі (юридичні та фізичні особи) що орендують землі запасу переведені на 12 відсоткову ставку орендної плати, що дало змогу збільшити власні надходження сільської ради більш ніж на 1 млн. грн.
Разом з органами прокуратури було обстежено 11 об’єктів природнозаповідного фонду на території громади.
.