Покрокова інструкція: як підприємцю без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю

 

Презентуємо покрокову інструкцію: як ФОПу без найманих працівників отримати допомогу по частковому безробіттю.  Усього шість простих кроків.

  1. Зверніться до центру зайнятості за місцем сплати ЄВ упродовж 90 днів з моменту зупинення чи скорочення діяльності.
  2. Далі – підготуйте необхідний пакeт документів:
  • заява на отримання допомоги в довільній формі;
  • копія наказу з датою зупинення чи скорочення діяльності;
  • довідка про сплату ЄВ за останніх 6 місяців;
  • відомості до Додатку 2 Порядку.
  1. Оригінали документів подайте до центру зайнятості.  Як це можна зробити? В один із зручних для вас способів – або поштою, або ж через скриньку для кореспонденції в центрі зайнятості.
  2. Упродовж трьох робочих днів центр зайнятості перевіряє документи. Якщо ж є помилки чи неточності, наші спеціалісти повідомлять про це. Ви матимете 5 днів, щоб подати новий або виправлений пакет документів.
  3. Рішення щодо надання допомоги приймає обласний чи Київський міський центр зайнятості.
  4. Після одержання коштів на свій рахунок центр зайнятості переказує їх фізичній особі-підприємцю.

Нагадуємо: допомога по частковому безробіттю не оподатковується.  Допомога встановлюється за кожну годину скорочення діяльності та із розрахунку двох третин від бази нарахування ЄВ, але не більше мінімальної заробітної плати (4723 грн) на місяць. Допомога надається на період  зупинення чи скорочення діяльності та впродовж 30 календарних днів після завершення карантину.

Більш детальна інформація на нашому сайті: https://kid.dcz.gov.ua/

Як завжди, кваліфіковану консультацію ви можете отримати в будь-якому центрі зайнятості.

 

Довідка про сплату ЄВ для ФОПа: як її оформити і за який період вона подається?


Довідку готує сам приватний підприємець, використовуючи стандартні для цього документа реквізити.

  • Видано – назва ФОПа;
  • Кому – Центру зайнятості (назва центру);
  • Довідка;
  • Власне текст (у тексті має бути вказано, що ФОП сплачував ЄВ за останніх шість місяців, що передують місяцю, у якому відбулося зупинення чи скорочення діяльності на підставі звітних відомостей, поданих до Пенсійного фонду (річний звіт Д-5 за 2019 рік та інші документи, що підтверджують сплату ЄВ);
  • Дата, підпис, печатка (за наявності).

Щодо термінів

Довідка подається за останні шість місяців, які передують місяцю, у якому відбулося зупинення чи скорочення діяльності.

Наприклад, ви зупинили чи скоротили свою діяльність 15 березня. У такому разі ви подаєте довідку про сплату ЄВ з вересня 2019 року по лютий 2020 року включно.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

Допомога по частковому безробіттю: зміни та новації

Відтепер допомога по частковому безробіттю не оподатковується

Чи можуть отримати допомогу по частковому безробіттю ФОП, який не має найманих працівників?

 

29 травня 2020 року набув чинності Закон України № 591-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення короновірусної хвороби (СОVID-19)», за яким передбачаються такі основні новації:

  • допомога по безробіттю може виплачуватися фізичній особі-підприємцю, що не має найманих працівників за умови, що вона є застрахованою особою;
  • строк звернення за отриманням допомоги по частковому безробіттю збільшено з 30 до 90 днів з моменту зупинення (скорочення) діяльності;
  • звільнення від оподаткування суми отриманої допомоги по частковому безробіттю на період карантину. 

Державна служба зайнятості закликає представників малого та середнього бізнесу скористатися можливістю отримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину.

Механізм підтримки працівників у зв’язку з вимушеним зупиненням (скороченням) діяльності дозволяє зберегти робочі місця,  знизити навантаження на роботодавців і запобігти зростанню безробіття.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

 

Що змінилося у виплатах допомоги по частковому безробіттю з прийняттям закону №591- ІХ?

Прийнятий Верховною Радою закон № 591-ІХ передбачає:

  • виплату допомоги по частковому безробіттю фізичним особам-підприємцям, які не мають найманих працівників;
  • збільшення строків звернення за фінансовою підтримкою до 90 днів з моменту зупинення (скорочення) діяльності;
  • звільнення роботодавців від оподаткування ПДФО та військовим збором.

Як зареєструватися в центрі зайнятості через онлайн-портал державних послуг «Дія»?

Щоб зареєструватися в центрі зайнятості через портал «Дія», зробіть 3 прості кроки.

  1. Авторизуйтесь в кабінеті користувача на порталі «Дія» через електронний підпис, електронну систему ідентифікації Bank ID або Mobile ID.
  2. Заповніть заяву. Завантажте документи та разом із заявою надсилайте їх на розгляд до центру зайнятості, де ви плануєте обслуговуватися.
  3. Чекайте повідомлення від центру зайнятості (на телефон або електронну пошту) про підтвердження надання статусу безробітного в разі, якщо ви оформили документи правильно.

 

Які роботи виконували безробітні Кіровоградщини протягом зими та весни?

 

За сприяння служби зайнятості області забезпечено тимчасову зайнятість 3,5 тис. громадянам, зокрема 0,5 тис. осіб взяли участь у громадських роботах та 3,0 тис. осіб в інших роботах тимчасового характеру. Безробітні виконували такі роботи:

  • з благоустрою територій населених пунктів;
  • по інформуванню населення стосовно порядку отримання житлових субсидій;
  • з екологічного захисту навколишнього середовища;
  • будівельні та ремонтні роботи на об’єктах соціальної сфери, тощо.

Протягом січня-квітня 2020 року кількість осіб, охоплених профорієнтаційними послугами становила 26,2 тис. осіб, у т. ч. 18,9 тис. осіб, які мали статус зареєстрованого безробітного. Також профорієнтаційними послугами було охоплено 3,7 тис. осіб, що навчалися у навчальних закладах різних типів. З них 3,5 тис. становили учні загальноосвітніх шкіл.

 

Відділ статистики та прогнозування Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

 

 

 

 

Державна підтримка: скільки роботодавців Кіровоградщинивже отримали допомогу по частковому безробіттю?

 

«На сьогодні програма надання допомоги по частковому безробіттю роботодавцям з числа малого та середнього підприємництва в Кіровоградській області вже працює», –повідомив заступник директора обласного центру зайнятості Богдан Стоян. Ця державна програма спрямована, насамперед,на збереження робочих місць, а надалі – стимулювання активності та відновлення бізнесу після завершення дії обмежувальних заходів із протидії поширенню коронавірусної інфекції.

Б. Стоян розповів про порядокотримання допомоги по частковому безробіттю на період карантину.Він відмітив, що кошти надаються роботодавцеві для здійсненнявиплат працівникам у разі втрати ними частини зарплати внаслідок зупинення чи скорочення діяльності підприємства внаслідок карантину. Програма діє в період карантину та протягом 30 днів після його закінчення.

«Станом на 20 травня цього року ми отримали від роботодавців майже 171 пакет документів, з них обласний центр зайнятості ухвалив позитивні рішення про надання допомоги по частковому безробіттю на період карантину 127 роботодавцям області. За результатами прийнятих рішень 593 найманих працівника, які тимчасово залишилися без роботи на період карантину, найближчим часом отримають допомогу по частковому безробіттю», – розповів Б. Стоян.

Для охочих детально ознайомитись з покроковою інструкцією щодопорядку отримання допомоги по частковому безробіттю, Б. Стоян запропонував завітати д Інтернет-сторінку державної служби зайнятості у рубрику «Роботодавцям» (підрубрика «Допомога по частковому безробіттю на період карантину»), де, у зрозумілій формі, висвітлено зазначене питання.

Б. Стоян, звертаючись до роботодавців, які зупинили чи скоротили діяльність на період карантину, закликав їхзвертатися до центрів зайнятостіщодо отримання такої допомоги: «Ми готові до співпраці.Наша мета – допомогти роботодавцям максимально зберегти робочі місця,працівникам– мати роботу, а державі– попередити підвищення рівня безробіття».

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

 

 

 

Додаткові кошти: Уряд виділив 6 мільярдів гривень на виплати безробітним

 

27 квітня Кабінет Міністрів України на позачерговому засіданні ухвалив постанову «Про виділення коштів для надання фінансової допомоги Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття», а також затвердив  Порядок використання виділених коштів. 

Цим документом передбачено надання 6 млрд грн на подолання ситуації, що склалася на ринку праці у зв’язку із запровадженням карантину.

Згідно з постановою кошти розподілять у такий спосіб:

  • 1,277 млрд грн – для виплати допомоги по безробіттю. Ці кошти буде адресовано, зокрема, на забезпечення виплат збільшеної на період карантину мінімальної допомоги (з 650 грн до 1000 грн), а також на виплату допомоги по безробіттю у період карантину з 1 дня реєстрації в державній службі зайнятості.  

Нагадаємо, що на період карантину для осіб, які звільнилися з роботи за власним бажанням, не застосовуються вимоги щодо скорочення виплати допомоги по безробіттю строком до 90 днів. 

  • 4, 723 млрд грн – для виплати допомоги по частковому безробіттю. Ці гроші виплачуватимуть роботодавцям – представникам малого та середнього бізнесу ­­-  за кожну годину, на яку працівникові було скорочено тривалість робочого часу, (із розрахунку двох третин тарифної ставки, встановленої працівникові, але не більше розміру мінімальної заробітної плати (4723 грн).

«Прийнята постанова, якою виділено 6 млрд грн, дозволить вирішити дві наші ключові цілі. Перша - це забезпечити реальну допомогу тим людям, які зараз, на жаль, вже втратили роботу. А друга допомогти роботодавцям з виплатою зарплат працівникам і тим самим запобігти звільненню, зберегти робочі місця», – зазначив Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Ігор Петрашко.

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

 

 

 

У 2020 році продовжується програма служби зайнятості

щодо підтримки конкурентоспроможності громадян на ринку праці

шляхом видачі ваучерів для осіб вікової категорії 45+,

які мають 15 років страхового стажу

 

 

  • На підставі ваучера здійснюється перепідготовка і підвищення кваліфікації за професіями,  спеціалізація та підвищення кваліфікації за спеціальностями згідно з пріоритетними видами економічної діяльності.

 

  • Вартість ваучера встановлюється в межах вартості навчання, але не може перевищувати 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб

(з 1 січня 2020 року – 21020 грн).

 

  • Ваучер видається одноразово. Якщо вартість навчання перевищує вартість ваучера, особа або роботодавець може оплатити різницю.

____________________________________________________

 

Ваучер на навчання видається особам, які не зареєстровані в службі зайнятості як безробітні, мають професійно-технічну освіту, не проходили протягом останніх 3-х років перепідготовку за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття та відповідають певним вимогам, а саме:

 

  • особи віком старше 45 років, страховий стаж яких становить не менше 15 років, до досягнення ними пенсійного віку;
  • особи, звільнені з військової служби (крім військовослужбовців строкової служби), служби в органах внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції або Державної кримінально-виконавчої служби України у зв’язку зі скороченням чисельності, штату або за станом здоров’я до досягнення ними встановленого пенсійного віку, за наявності вислуги не менше 10 років, які не набули права на пенсію;
  • особи, звільнені з військової служби після участі в АТО, з числа інвалідів до отримання права на пенсію;
  • внутрішньо переміщені особи працездатного віку за відсутності роботи.

 

ПЕРЕЛІК професій, спеціальностей, напрямів підготовки та підвищення кваліфікації, для навчання за якими може бути виданий ваучер  та  Перелік навчальних закладів, які мають право здійснювати діяльність у сфері вищої освіти та професійно-технічної освіти, для навчання в яких може бути виданий ваучер можна знайти на сайті www.dcz.gov.ua у розділі «Навчання» закладці «Ваучери».

____________________________________________________

 

 

 

За більш детальною інформацією Ви можете звернутися 

до Світловодської міськрайонної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості , контактний номер телефону (05236)7 24 14,  (05236)7 25 53

 

 

Щомісячне відшкодування роботодавцям нарахованого та сплаченого ними єдиного внеску за працевлаштованих за направленням служби зайнятості безробітних є одним із напрямків їх стимулювання до створення нових робочих місць.

За 12 місяців 2019 року на нові робочі місця за направленнями Світловодської міськрайонної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості працевлаштовано 45 безробітних з компенсацією роботодавцю витрат у розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

З числа працевлаштованих, 18 - особи, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці та 27 - працевлаштовані суб’єктами малого підприємства в пріоритетних видах економічної діяльності: на виробництві, у торгівлі, ресторанному бізнесі, професійній та технічній діяльності.

Загалом, у 2019 році роботодавцями міста та району одержано з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття понад 754 тис.грн.  

Що у порівнянні з минулим роком, кількість одержаних роботодавцями коштів, з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття за працевлаштування безробітних на нові робочі місця, збільшилася в 12 разів.

Зокрема, Законом України «Про зайнятість населення» передбачено такі пільги для роботодавців зі сплати ЄСВ:

- компенсацію 50% фактичних витрат зі сплати ЄСВ роботодавцю, який протягом 12 календарних місяців створював нові робочі місця, працевлаштовував на них працівників і протягом цього періоду щомісяця виплачував працівникові зарплату в розмірі не менше 3-х мінімальних зарплат;

- компенсацію 100% фактичних витрат зі сплати ЄСВ роботодавцям, які працевлаштовують на строк не менше 2-х років громадян, які недостатньо конкурентоспроможні на ринку праці, направлених центром зайнятості. Строк виплати компенсації - протягом 12 місяців із моменту працевлаштування безробітного;

- компенсацію 100% фактичних витрат зі сплати ЄСВ суб’єктам малого підприємництва, які працевлаштовують на строк не менше 2-х років безробітних, направлених центром зайнятості, на нові робочі місця у пріоритетних видах економічної діяльності. Строк виплати компенсації - протягом 12 місяців із моменту працевлаштування безробітного.

    Тож, якщо Ваше підприємство розвивається та створює нові робочі місця, Ви можете отримати компенсацію фактичних витрат в розмірі єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за кожну працевлаштовану особу, співпрацюючи з Світловодською міськрайонною філією обласного центру зайнятості з питання укомплектування нових робочих місць.

 

Світловодська міськрайонна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості

Чи передбачені для певних категорій вивільнюваних осіб додаткові гарантії щодо їх зайнятості, чи «всі рівні перед вивільненням»?

При вивільненні працівників керівники установ та організацій, а також кадровики мають враховувати норми законодавства про працю, що гарантують певні права.

Так, обов’язково має враховуватись, що окремі категорії працівників мають переважне право залишення на роботі при реорганізації, а деякі категорії працівників взагалі убезпечені від вивільнення, окрім випадків ліквідації підприємств чи установ.

Так, убезпечені від вивільнення, крім ліквідації установи, вагітні жінки, жінки, які мають дітей віком до трьох років, одинокі матері. Але при цьому роботодавець має вживати заходи щодо вирішення питань зайнятості таких категорій громадян.

Категорії працівників, які мають переважне право на залишення на роботі, визначені статтею 42 КЗпП. Серед них, зокрема:

учасники бойових дій;

сімейні, за наявності двох і більше утриманців;

особи, в сімях яких немає інших працівників з самостійним заробітком.

Окремі категорії працівників мають переважне право не постійно, а тільки протягом певного часу після деякої події. Так, працівники з числа колишніх військовослужбовців строкової служби мають таке право протягом двох років з дня звільнення їх зі служби. А особи передпенсійного віку, мають таке право за умови, що їм залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат.

Обов’язково слід враховувати, що переважне право стосується тих працівників, які мають більш високу кваліфікацію і продуктивність праці відносно інших осіб.

 

 

 

 

Чи сприяє державна служба зайнятості підприємницькій діяльності вивільнюваних осіб?

Сприяння підприємницькій діяльності вивільнених осіб проводиться по двом напрямкам роботи.

Перше, це надання консультацій з питань провадження підприємницької діяльності.

Друге – це виплата допомоги по безробіттю одноразово.

Зареєстрований безробітний, що є застрахованою особою і який отримує допомогу по безробіттю, має право на її отримання одноразово для організації підприємницької діяльності.

Слід зазначити, що існує декілька обмежень щодо виплати. А саме, допомога одноразово не виплачується особам, яким ще не виповнилося 18 років. Також допомога не виплачується одноразово безробітним, яким тривалість її виплати скорочувалась за певні порушення. Допомога також не виплачується особам, які протягом 24 місяців до початку безробіття були зареєстровані як ФОП.

Протягом місяця після реєстрації розглядається питання про пропонування особі підходящої роботи. Тільки за її відсутності, з урахуванням озвучених інших застережень, розглядається питання про можливість отримання коштів одноразово.

Безробітний готує бізнес-план і разом із заявою подає його до центру зайнятості. ЦЗ може залучати безробітних, за їх бажанням, до семінарів або організувати навчання з питань підприємництва. Під час такого навчання безробітних, серед іншого, навчають як написати бізнес-план.

Попередній розгляд питання про виплату коштів здійснюється відповідною комісією. На підставі висновку комісії приймається рішення про виплату коштів. Ознайомившись з таким рішенням безробітний реєструється як ФОП або ним утворюється юридична особа. Після таких дій на рахунок особи перераховуються відповідні кошти.

Розмір одноразової виплати залежить від розміру допомоги по безробіттю конкретної особи та залишку тривалості виплати такої допомоги в межах 360 календарних днів загальної тривалості її виплати.

 

 

Від чого залежить розмір допомоги по безробіттю сезонним звільненим працівникам?

Тривалість виплати допомоги по безробіттю обмежується 360 календарними днями або 720 днями для осіб передпенсійного віку.

Безпосередній розмір допомоги по безробіттю залежить від причини звільнення з останнього місця роботи, тривалості страхового стажу за рік до реєстрації в ЦЗ, загальної тривалості страхового стажу та від розміру заробітної плати  особи.

В будь-якому випадку розмір допомоги по безробіттю не може бути нижчим 610 грн та вищим 4-кратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Розмір допомоги по безробіттю залежить від причини звільнення.Наприклад, якщо особа звільнена за прогул, то в не залежності від інших факторів розмір допомоги буде 610 грн.

Для осіб, які тривалий час не працювали, або не мають за рік до реєстрації в ЦЗ 6 місяців страхового стажу, допомога виплачується  також у розмірі 610 грн.

Для осіб, які мають за рік до реєстрації не менше 6 місяців страхового стажу, розмір ДБ буде залежати від страхового стажу та розміру заробітної плати.

Всі ці данні ЦЗ отримують з відповідного державного реєстру.

В окремих випадках безробітні подають довідку про розмір заробітної плати.

Якщо відповідні дані відсутні з певних причин, то розмір допомоги по безробіттю не буде меншим 1630 грн.

Після надходження даних, проводиться перерахунок допомоги по безробіттю.

Розмір допомоги по безробіттю залежить від страхового стажу.

Якщо цей стаж понад 10 років, допомога по безробіттю призначається у розмірі 70% від середньої заробітної плати. Для стажу від 6 до 10 років – 60%, від 2 до 6 років – 55%, до 2-х років – 50%.

Далі розмір допомоги по безробіттю визначається від конкретного розміру середньої заробітної плати безробітного.

Також необхідно враховувати, що протягом періоду виплати допомоги по безробіттю її розмір зменшується. Через 90 днів виплати від складатиме 80% від першого визначеного розміру, а через 180 днів – 70%.

 Детальні консультації щодо розміру допомоги по безробіттю рекомендуємо отримувати безпосередньо в ЦЗ.

Б. Стоян, заступник директора Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

 

Чи впливає на можливість реєстрації як безробітного та отримання допомоги по безробіттю наявність у власності сільських мешканців земельних ділянок?

При вирішенні питань реєстрації громадян як безробітних суттєве значення має питання щодо наявності земель сільськогосподарського призначення. Інші категорії земель, як то землі житлової забудови, до вирішення цих питань відношення не мають.

Нормами Земельного кодексу України визначено, що громадяни можуть мати у власності або їм можуть передаватись у користування землі сільськогосподарського призначення для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сіножаті та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва та фермерського господарства.

Щодо земель для садівництва, городництва, сіножаті та випасання худоби зазначу, що наявність таких земель не впливає на статус зайнятості.

До того ж, доходи від таких земельних ділянок, скоріш за все, не можуть забезпечити повноцінну зайнятість особи.

Питання впливу на статус зайнятості наявності земель для ведення товарного сільськогосподарського виробництвав національному правовому полі повноцінно не вирішено.Землі товарного сільськогосподарського виробництва це офіційна назва так званих паїв.

Значна кількість не тільки сільських мешканців, а й міських, мають паї, які вони отримали особисто або у спадщину. Частина цих паїв передана в оренду с/г підприємствам.

Знову ж таки, як правило, річні доходи від орендної плати одного паю не дозволяють забезпечити можливість існування людини без працевлаштування.

Тому на статус зайнятості наявність паю, переданого в оренду, не впливає. Такі громадяни можуть реєструватися в ДСЗ та отримувати допомогу по безробіттю.

Інше питання – це питання самостійного обробітку сільськими мешканцями своїх паїв та, особливо, декількох паїв, переданих ним в оренду. Доволі часто таких громадян називають одноосібниками.

Необхідно враховувати, що якщо одноосібник приєднав до земель особистого селянського господарстваземлі товарного сільськогосподарського призначення, тобто «пай», то такі землістають землями особистого селянського господарства.

Відносно цих громадян, які при цьому тривалий час не працювали, питання про можливість реєстрації як безробітного вирішується на підставі довідки сільської ради. А вже сільська рада визначається зі статусом особи.

Також слід враховувати, що при наданні статусу безробітного особа подає заяву, в якій зазначає,що через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, у тому числі не забезпечує себе роботою самостійно. Головною метою звернення громадян до ДСЗ має бути пошук роботи.

Тому цілком зрозуміло, що безробітним пропонується підходяща робота. Дворазова відмова від такої роботи є підставою для припинення реєстрації. Якщо людина самостійно зайнята обробітком декількох паїв, вона наряд чи зможе одночасно і працювати.

Але прямої законодавчої заборони на реєстрацію одноосібників як безробітних не має.

 

Б. Стоян, заступник директора Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

 

 

 

Шановні роботодавці

Білоцерківський національний аграрний університет запрошує роботодавців Кіровоградської області  прийняти участь у Ярмарку вакансій, що буде проведений  21 листопада 2019 року за спеціальностями: Агрономія; Садово-паркове господарство; Геодезія та землеустрій;  Ветеринарна медицина; Ветеринарна гігієна, санітарія і експертиза; Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва, Харчові технології; Екологія; Водні біоресурси та аквакультура; Фінанси, банківська справа та страхування; Облік і оподаткування; Економіка; Менеджмент; Публічне управління та адміністрування; Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.

Світловодська міськрайонна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості  запрошує відгукнутися на запрошення Білоцерківського НАУ  і прийняти участь у запланованому заході та можливо підібрати кваліфікованих спеціалістів з числа випускників ВУЗу. 

            Для підтвердження участі у заході просимо повідомити Світловодську міськрайонну філію Кіровоградського обласного центру зайнятості  до 16.00  31.10.2019 року за телефонами 7-24-14 та 7-28-65.

 

Світловодська міськрайонна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості

Чи можуть колишні військові отримати в центрі зайнятості стартовий капітал для провадження підприємницької діяльності?

Зареєстрований безробітний, що є застрахованою особою і який отримує допомогу по безробіттю, має право на її отримання одноразово для організації підприємницької діяльності. Таке ж право мають і колишні військові.

Слід зазначити, що є декілька обмежень щодо виплати. А саме, допомога одноразово не виплачується особам, яким ще не виповнилося 18 років. Також допомога не виплачується одноразово безробітним, яким тривалість її виплати скорочувалась за певні порушення. Допомога також не виплачується особам, які протягом 24 місяців до початку безробіття були зареєстровані як ФОП.

Протягом місяця після реєстрації розглядається питання про пропонування особі підходящої роботи. Тільки за її відсутності, з урахуванням озвучених інших застережень, розглядається питання про можливість отримання коштів одноразово.

Безробітний готує бізнес-план і разом із заявою подає його до центру зайнятості.

ЦЗ може залучати безробітних, за їх бажанням, до семінарів або організувати навчання з питань підприємництва. Під час такого навчання безробітних, серед іншого, навчають як написати бізнес-план.

Попередній розгляд питання про виплату коштів здійснюється відповідною комісією.

На підставі висновку комісії приймається рішення про виплату коштів.

Ознайомившись з таким рішенням безробітний реєструється як ФОП або ним утворюється юридична особа. Після таких дій на рахунок особи перераховуються відповідні кошти.

Розмір одноразової виплати залежить від розміру допомоги по безробіттю конкретної особи та залишку тривалості виплати такої допомоги в межах 360 календарних днів загальної тривалості її виплати.

Б. Стоян, заступник директора Кіровоградськогообласного центру зайнятості

 

 

 

 

 

Про повідомну реєстрацію колективних договорів

Статтею 50Закону України “Про зайнятість населення”визначено, що роботодавці зобовязані здійснювати заходи щодо сприяння зайнятості, передбачені колективними договорами. Такі договори укладаються між власниками підприємств та первинними профспілковими організаціями. Згідно статті 15 Кодексу законів про працю України колективні договори підлягають повідомній реєстрації.

Порядок вказаної реєстрації колективних договорів визначається Кабінетом Міністрів України (затверджено постановою від 13.02.2013 № 115). Постановою від 21.08.2019 № 768 (офіційна публікація відбулась 31.08.2019) Порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів викладено в новій редакції. Визначено, що колективні договори підлягають повідомній реєстрації районними державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних та міських рад. Реєстрація проводиться з метою оприлюднення інформації про укладення договорів. На реєстрацію може бути подано договір як паперовий документ або у вигляді оригіналу електронний документабо ж у вигляді електронної копії оригіналу паперового документа з відповідним завіренням. Реєструючий орган оприлюднює на власному офіційному веб-сайті текст договору. Такий орган не може відмовити у повідомній реєстрації договору, у разі необхідності на сайті можуть бути розміщені рекомендації щодо приведення договору у відповідність з вимогами законодавства (у разі їх наявності).

 

Про контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення

 

Відповідно до вимог законодавства контроль за додержанням роботодавцями законодавства про зайнятість населення здійснюють державні інспектори праці органів Держпраці та інспектори праці виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних та міських рад обєднаних територіальних громад (в межах компетенції). За результатами контрольних заходів відповідні керівники уповноважені накладати штрафи, передбачені статтею 53 Закону України Про зайнятість населення. Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (із змінами).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 823 (набрала чинності 30.08.2019) внесено зміни, серед іншого, до вищевказаного Порядку. Постановою унормовано процедурні питання накладення штрафів. Як і раніше, визначено, що штрафи (не сплачені у добровільному порядку), передбачені частинами другою (необгрунтована відмова у працевлаштуванні на заброньоване робоче місце), пятою (застосування праці іноземців без дозволів державної служби зайнятості) і шостою (порушення порядку подання даних про заплановане масове вивільнення працівників) статті 53 Закону України Про зайнятість населення, стягуються у судовому прядку регіональними центрами зайнятості.

Крім того, постановою № 823 затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю. Одним із основних спрямувань здійснення такого контролю є виявлення неоформлених трудових відносин. 

 

 

Заходи соціального захисту населення від безробіття Світловодської міськрайоннної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості

 протягом січня-вересня   2019 року   

 

Ситуація на ринку праці міста та району характеризується постійним попитом на фахівців (8%), на кваліфікованих робітників з інструментом (17%), на професіоналів (6%), на працівників сфери торгівлі та послуг (20%), а також на робітників з обслуговування, експлуатації і контролювання (20%).

Станом на 01 жовтня 2019 року на обліку в службі зайнятості перебувало 636 безробітних громадян, з яких 69% складали жінки, 30% – молодь віком до 35 років, 50% - особи, які мають додаткові гарантії щодо сприяння у працевлаштуванні, більше ніж кожен п’ятий безробітний належав до сільських мешканців.

Протягом січня-жовтня 2019 року статус безробітного мали 1,7 тис. осіб, з них отримали статус безробітного безпосередньо в січні-вересні 2019 року 914 осіб.

За сприяння служби зайнятості протягом січня-вересня 2019 року працевлаштовані 454 особи безробітних громадян, рівень працевлаштування безробітних складає 27,1% (по області  35,0%). Також були працевлаштовані 458 осіб громадян, які перебували на обліку в службі зайнятості.

Брали участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру – 706 осіб, зокрема у громадських роботах –204 особи, рівень залучення безробітних громадян до громадських та інших роботах тимчасового характеру складає 42,2%   ( по області – 25,6%).

Проходили професійне навчання за направленням служби зайнятості – 239 осіб, рівень охоплення професійним навчанням становив 14,3% (по області – 15,6%).

Станом на 01 жовтня  2019 року кількість вакансій у базі даних Світловодської міськрайонної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості становила 169.

У середньому на одну вакансію претендувало 4 особи, у тому числі серед професіоналів – 7 осіб, серед фахівців – 6 осіб, серед кваліфікованих робітників з інструментом – 2 особи, серед робітників з обслуговування технологічного устаткування – 2 особи, серед працівників торгівлі і сфери послуг – 4 особи, серед громадян без спеціальної підготовки – 3 особи, а також серед технічних службовців – 23 особи.

Станом на 01 жовтня  2019 року 453 особи отримували допомогу по безробіттю.

           

 

 

Захистіть себе: тонкощі соціального страхування під час роботи за кордоном

 

Відповідно до Закону України «Про зайнятість населення» громадяни у період трудової діяльності за кордоном мають право брати участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні відповідно до законодавства України, що дає їм право на соціальний захист у разі настання відповідних страхових випадків, повідомляє Кіровоградський обласний центр зайнятості.

Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з посередництва у працевлаштуванні за кордоном, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1060 (в редакції постанови від 28.02.2018 № 140), визначено, що ліцензіати зобов’язанні надавати клієнтам інформацію  з питань правового і соціального захисту та про механізм добровільної участі в загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні в Україні.

Порядок участі у добровільному страхуванні визначається Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». Добровільна участь у страхуванні береться протягом строку, визначеного в договорі про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, але не менше одного року. Для укладення договору подається заява до органів державної фіскальної служби. У договорі про добровільну участь зазначаються:

  • назва документа;
  • відомості про особу, які вносяться до системи персоніфікованого обліку;
  • строк дії договору;
  • порядок сплати єдиного внеску та рахунки, на які він має сплачуватися;
  • умови набуття застрахованою особою права на виплати за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням відповідно до закону;
  • умови розірвання договору;
  • права та обов'язки сторін, відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання умов договору;
  • інші умови за згодою сторін або передбачені типовим договором про добровільну участь, що не суперечать законодавству про загальнообов'язкове державне соціальне  страхування.

 

Договір про добровільну участь набирає чинності з дня його підписання.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

 

Відмова у останній момент: чи може роботодавець не прийняти на роботу безробітного, направленого центром зайнятості?

Чи можуть відмовити у прийомі на роботу шукачу роботи, направленому до роботодавця центром зайнятості?

 

До основних завдань державної служби зайнятості належить сприяння громадянам у підборі підходящої роботи і надання роботодавцям послуг з добору працівників. Таким чином центри зайнятості виконують функцію державного посередника на ринку праці.

Рішення щодо прийому на роботу її шукача, навіть і направленого центром зайнятості, приймається роботодавцем. Роботодавець може проводити співбесіди з кандидатами на працевлаштування з метою визначення відповідності їх професійних знань, вмінь та навичок встановленим вимогам.

Як висновок такої співбесіди, роботодавець може прийняти рішення про прийом особи на роботу, а може і відмовити у прийомі.

Законодавство, надаючи роботодавцю право на прийняття остаточного рішення щодо прийому на роботу особи, одночасно і захищає шукача роботи від неправомірної відмови у прийомі на роботу.

Зокрема, така заборона передбачена Кодексом законів про працю України. Забороняється також відмовляти жінкам у прийнятті на роботу з мотивів, пов’язаних з вагітністю або наявністю дітей, віком до трьох років. Якщо, все ж таки, така відмова відбувається, то роботодавець зобов’язаний повідомити про причину відмови у письмовій формі. Жінка може оскаржити відмову у судовому порядку.

Роботодавцям забороняється вимагати від осіб, які шукають роботу, подання відомостей про особисте життя.

У оголошеннях про вакансії, що, зокрема, друкуються у пресі чи розміщуються на сайтах, роботодавцям забороняється зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам або лише чоловікам.

Маючи право на самостійний вибір претендента на роботу, роботодавці мають і обов’язок дотримуватись квоти працевлаштування громадян окремих категорій.

Так, встановлена 4-відсоткова квота для працевлаштування осіб з інвалідністю та 5-відсоткова квота для працевлаштування молоді, що вперше шукає роботу, осіб передпенсійного віку, осіб, звільнених після відбуття покарання, батьків з дітьми певного віку, дітей-сиріт, учасників бойових дій.

Роботодавцям слід враховувати, що у разі відмови у прийомі на роботу осіб квотних категорій, центри зайнятості повідомляють органи Держпраці про такі факти.

А якщо роботодавець не дотримується квоти, то такі відмови є підставою для накладення штрафної санкції.

То ж рекомендуємо керівникам підприємств і працівникам кадрових служб уважно ставитись до вирішення питань працевлаштування шукачів роботи і не допускати безпідставних відмов.

Юридичний відділ Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

Заходи соціального захисту населення від безробіття Світловодської міськрайоннної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості

 протягом січня-серпня   2019 року   

 

Ситуація на ринку праці міста та району характеризується постійним попитом на фахівців (9%), на кваліфікованих робітників з інструментом (17%), на професіоналів (6%), на працівників сфери торгівлі та послуг (20%), а також на робітників з обслуговування, експлуатації і контролювання (18%).

Станом на 01 вересня 2019 року на обліку в службі зайнятості перебувало 646 безробітних громадян, з яких 69% складали жінки, 28% – молодь віком до 35 років, 50% - особи, які мають додаткові гарантії щодо сприяння у працевлаштуванні, більше ніж кожен п’ятий безробітний належав до сільських мешканців.

Протягом січня-серпня 2019 року статус безробітного мали 1,6 тис. осіб, з них отримали статус безробітного безпосередньо в січні-серпні 2019 року 803 особи.

За сприяння служби зайнятості протягом січня-серпня 2019 року працевлаштовані 395 осіб безробітних громадян, рівень працевлаштування безробітних складає 25,3% (по області  34,4%). Також були працевлаштовані 392 особи громадян, які перебували на обліку в службі зайнятості.

Брали участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру – 655 осіб, зокрема у громадських роботах –192 особи, рівень залучення безробітних громадян до громадських та інших роботах тимчасового характеру складає 41,9%   ( по області - 24,1%).

Проходили професійне навчання за направленням служби зайнятості – 201 особа, рівень охоплення професійним навчанням становив 12,9% (по області – 14,4%).

Станом на 01 вересня  2019 року кількість вакансій у базі даних Світловодської міськрайонної філії Кіровоградського обласного центру зайнятості становила 144.

У середньому на одну вакансію претендувало 4 особи, у тому числі серед професіоналів – 4 особи, серед фахівців – 4 особи, серед кваліфікованих робітників з інструментом – 3 особи, серед робітників з обслуговування технологічного устаткування – 4 особи, серед працівників торгівлі і сфери послуг – 5 осіб, серед громадян без спеціальної підготовки – 3 особи, а також серед технічних службовців – 11 осіб.

Станом на 01 вересня  2019 року 470 осіб отримували допомогу по безробіттю.

Іноземна освіта: чи враховуватиметься диплом польського навчального закладу при реєстрації у центрі зайнятості?

 

За яких умов диплом про освіту, виданий вищим навчальним закладом Республіки Польща, може враховуватись при обчисленні допомоги по безробіттю?

Частиною першою статті 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та пунктом 2 розділу ІІІ Порядку надання допомоги по безробіттю, зокрема одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 15.06.2015 № 613 визначено, що період навчання у вищому навчальному закладі за денною формою є поважною причиною перерви страхового стажу.

За умови настання перерви страхового стажу з цієї причини особа протягом місяця після закінчення перерви має зареєструватися в установленому порядку в державній службі зайнятості як безробітна.

Згідно з Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою КМУ від 19.09.2018 № 792, для надання статусу безробітного особа, яка шукає роботу, подає заяву про надання статусу безробітного та пред’являє, зокрема, документ про освіту.

Щодо підтвердження перерви страхового стажу іноземним документом про освіту, що виданий навчальним закладом Республіки Польща, повідомляємо: за інформацією Міністерства закордонних справ України (https://mfa.gov.ua) іноземні офіційні документи користуються доказовою силою офіційних документів на території України в таких випадках:

  1. За умови їх засвідчення штампом апостиль, якщо вони складені на території держав-учасниць Конвенції, що скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів, 1961 р.
  2. Без будь-якого додаткового засвідчення, якщо вони складені на території держави, з якими Україна має відповідні дво - або багатосторонні договори.
  3. За умови наявності консульської легалізації, якщо вони складені на території держав, з якими Україна не має вищезазначених договорів.

Між Україною та Польщею діє окремий Договір про правову допомогу, згідно з яким «документи, що були складені або засвідчені відповідною установою однієї з Договірних  Сторін, скріплені  печаткою та засвідчені підписом компетентної особи, мають силу документа на території другої Договірної Сторони без будь-якого іншого засвідчення. Це стосується також копій та  перекладів,  що  засвідчені  відповідним  органом.  Документи,  що  на території однієї з Договірних Сторін визнаються офіційними, вважаються такими ж і на території другої Договірної Сторони».

Враховуючи зазначене, для підтвердження поважної причини перерви страхового стажу особи, яка проходила навчання за денною формою в Польщі, центр зайнятості/філія використовує нотаріально засвідчений переклад документа про освіту.

Кіровоградський обласний центр зайнятості

 

 

Індивідуальний підхід: у чому полягає ефективність співпраці кар’єрного радника та шукача роботи?

 

У наш час все більше людей цікавляться тим, як отримати статус безробітного, стати на облік в службі зайнятості чи просто прийти за кваліфікованою профорієнтаційною консультацією. Тож центри зайнятості намагаються іти в ногу з часом і вдосконалювати методи своєї роботи.

Завдання служби зайнятості – якісно допомогти знайти роботу тому, хто цього потребує. І в цьому на допомогу приходять реєстратори та кар‘єрні радники. Хто вони?

Основними завданнями реєстратора є з’ясування потреб клієнта; інформування  його про послуги, які надає служба зайнятості; допомога у пошуку роботи, професійного навчання, можливості участі у громадських та тимчасових роботах. Реєстратор пропонує шукачеві роботи скласти резюме, а також розмістити його, за наявності, на Інтернет-ресурсах; відвідати заходи служби зайнятості та проводить первинне профілювання – оцінку можливостей працевлаштування людини, з’ясовує особисті дані клієнта, інформацію про його професійну кваліфікацію, освіту та професійний рівень.

Державною службою зайнятості з початку року впроваджено в роботу інститут кар’єрного радника, який дозволяє забезпечити індивідуальний підхід до кожного клієнта служби зайнятості, якісне надання послуг із планування кар’єри з урахуванням потреб роботодавців та можливостей шукачів роботи.

Кар’єрний радник – це співробітник служби зайнятості, який надає послуги особам, які шукають роботу, та безробітним, здійснює супровід таких осіб з метою їх якнайшвидшого працевлаштування. Інститут кар’єрного радника запроваджено задля того, щоб надавати громадянам послуги за індивідуальним підходом, яких потребує кожен клієнт. Кожна особа, яка звертається до державної служби зайнятості, бажає, щоб у неї було право обирати послуги, які будуть надаватися в центрі зайнятості. Кар'єрний радник працює з кожним клієнтом окремо. Він зможе побачити перешкоди, які стоять перед клієнтом на ринку праці в момент працевлаштування, та допоможе подолати їх.

Серед основних пріоритетних завдань кар’єрних радників:

  • первинне та поглиблене профілювання осіб, які шукають роботу, та безробітних для оцінки можливості їх працевлаштування з урахуванням кваліфікації та навичок (проводиться шляхом профілювання);
  • складання разом із безробітною особою індивідуального плану працевлаштування або індивідуального плану надання послуг;
  • надання консультацій, здійснення організації активних заходів для працевлаштування клієнта шляхом аналізу потреб та можливостей осіб, які шукають роботу, та зареєстрованих безробітних щодо працевлаштування;
  • моніторинг та оцінювання результатів заходів.

Безробітний – працевлаштований, а роботодавець задоволений швидкістю підбору працівника, – саме на такий результат працюють кар’єрні радники Кіровоградщини.

Загалом, на Кіровоградщині працюють 73 кар’єрних радника.

 

Світловодська міськрайонна філія Кіровоградського обласного центру зайнятості

Запобігання сучасному рабству: з початку року майже 3000 мешканців Кіровоградщини дізнались, як не стати товаром

 

З метою підвищення інформованості громадськості про проблему торгівлі людьми і привернення уваги до тяжкого становища мільйонів жінок, чоловіків і дітей з усіх куточків світу, які стали жертвами торгівлі людьми, у 2013 році Генеральна Асамблея ООН оголосила 30 липня Всесвітнім днем боротьби з торгівлею людьми.

Факт відзначення цього дня є нагадуванням громадськості про актуальність проблеми торгівлі людьми, та про необхідність об’єднання зусиль для протидії цьому явищу, переслідуванні злочинців, наданні допомоги потерпілим, ведення превентивної роботи.

З нагоди відзначення цього дня, по всій Україні, і на Кіровоградщині зокрема, проводиться низка інформаційних заходів. Служба зайнятості традиційно долучається до проведення цих заходів.

Наприклад, у Кіровоградському та Олександрійському міськрайонних центрах зайнятості, Знам`янській та Світловодській міськрайонних, Бобринецькій, Добровеличківській, Долинській, Новоукраїнській, Онуфріївській, Олександрівській, Петрівській, Устинівській та інших районних філіях обласного центру зайнятості проведено семінари для безробітних громадян на тему «Запобігання нелегальній трудовій міграції, торгівлі людьми, експлуатації дитячої праці». До участі у заходах запрошені представники  відділу боротьби зі злочинами, пов’язаними з торгівлею людьми управління Нацполіції в області, департаментів соціального захисту населення та центрів соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді, вторинної безоплатної допомоги та ін.

Як зазначає Богдан Стоян, заступник директора обласного центру зайнятості, такі заходи проводяться не тільки в рамках заходів із відзначення цієї дати, а й упродовж року у всіх центрах зайнятості області. Загалом цьогоріч проведено майже 250 таких заходів, участь у них узяли близько 3000 мешканців Кіровоградщини.

Щомісяця в інформаційно-консультаційному центрі, що діє на базі обласного центру зайнятості, для безробітних громадян проводяться інформаційні заходи за участі представників громадської організації «Обласний жіночий інформаційний центр».

 «Спільне проведення різнопланових інформаційних заходів центрами зайнятості області та представниками соціальних партнерів значно покращує якість проведення заходів, адже кожен учасник має можливість висловити свою думку, обговорити проблемні питання, обмінятися досвідом. Розраховуємо, що відповідні превентивні заходи будуть мати свій результат і кількість громадян, які потрапляють у тенета торгівців людьми, поступово зменшуватиметься», – зазначає Б. Стоян.

 

 

 

Безробітні Кіровоградщини можуть безкоштовно здобути затребувану професію

Мистецтву кухарської справи навчать в Одесі

 

Про смаки не сперечаються… Ми часто використовуємо цей вислів, коли мова йде про якусь книгу, кінофільм, одяг. Проте своїм походженням він зобов’язаний кухарському мистецтву.

Приготування їжі – кулінарія, кухарська справа – давнє мистецтво. Мистецтво приготування та оформлення страв впевнено займає все вищі позиції у рейтингу затребуваних професій. Кухар – без перебільшення – особа, що персонально створює половину успішного іміджу будь-якого закладу громадського харчування.

12 серпня поточного року на базі Одеського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості стартує навчання за професією «кухар». Курс навчання триватиме 5,5 місяців.

Відповідно до навчального плану майбутні кухарі повинні засвоїти технологію приготування усіх видів страв та кулінарних виробів, особливості приготування національних, фірмових страв та страв іноземних кухонь, правила оформлення та подачі порційних страв, приготування різних видів тіста та виробів з нього, ознаки якості харчових продуктів, умови, строки зберігання та реалізації сирої та готової продукції, санітарно-гігієнічні правила зберігання продуктів, дотримання правил охорони праці.

Кухар, насамперед, виконує такі операції: прийом сировини, її переробка, зберігання продуктів; приготування холодних закусок, гарячих страв, випічка з борошна; оформлення страв для їх подачі. Основні операції кухар виконує вручну, але більшість трудомістких операцій здійснюють машини і механізми.

Станом на початок серпня, актуальними на Кіровоградщині є близько 30 вакансій для кухарів. Заробітна плата у зазначених вакансіях від 4173 грн до 12 000 грн.

Умовами до направлення на навчання є:

  • повна загальна середня або професійно-технічна освіта;
  • повноліття (не менше 18 років);
  • медична довідка з допуском до професії.

Для безробітних громадян, які зареєстровані в службі зайнятості, професійне навчання здійснюється за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Якщо вас зацікавила інформація, за більш детальною інформацією про професію звертайтеся до центрів зайнятості та філій обласного центру зайнятості.

 

Відділ організації профнавчання Кіровоградського обласного центру зайнятості

 

 

 

 

Прес-реліз

Парламентські вибори: які умови залучення безробітних Кіровоградщини до роботи у виборчих комісіях

 

Сьогодні, 08 липня, у засобах масової інформації області розповсюджена інформація про те, що у Кірoвoградській oбласті сфoрмoванo склад дільничних вибoрчих кoмісій. До складу ДВК увійшли 12 665 мешканців області, які працюватимуть у п’яти окружних вибoрчих кoмісіях (№ 99, №100, №101, №102, №103).

Згідно ч. 6 ст. 47 Закону України «Про вибори народних депутатів України» та пункту 30 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 792, не є підставою для припинення реєстрації безробітного зайнятість особи працею, пов’язаною з організацією підготовки та проведення виборів народних депутатів України.

«Виконання зареєстрованим безробітним повноважень голови, заступника голови, секретаря та члена дільничної виборчої комісії не є підставою для припинення його реєстрації в державній службі зайнятості. Такі особи мають право одночасно отримувати допомогу по безробіттю та кошти, що є оплатою праці їх праці як членів комісії. Детальні консультації з цих питань є можливість отримати в центрах зайнятості або ознайомившись з інформацією, розміщеною на Інтернет-ресурсах державної служби зайнятості. Зокрема, така інформація розміщена у рубриці «Правовий порадник шукача роботи» на сторінці «Кіровоградський обласний центр зайнятості» у соціальній мережі Facebook», зазначив Богдан Стоян.

                   

 

 

Участь у виборах: чи враховується до трудового стажу період роботи у виборчій комісії?

 

Якщо особа на платній основі здійснює повноваження члена виборчої комісії чи враховується їй цей період в страховий стаж при виплаті допомоги по безробіттю? 

 

Якщо не працююча особа, на платній основі, здійснює повноваження члена виборчої комісії або виконує функції спеціаліста чи технічного працівника з нею укладається цивільно-правовий договір. Форми договорів передбачені відповідними постановами Центральної виборчої комісії. Згідно договору виборча комісія, серед іншого, зобов’язується здійснити оплату виконаних робіт.

Нормами законодавства, що регулює питання сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, передбачено, що юридичні особи, у тому числі виборчі комісії, які використовують працю фізичних осіб за цивільно-правовими договорами, є платниками єдиного внеску. Частина такого єдиного внеску надходить також до Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Законодавство про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття передбачає, що до страхового стажу при призначенні допомоги по безробіттю належить період, протягом якого особа підлягала страхуванню.

Членство у виборчій комісії не позбавляється статусу безробітного. Страховий стаж, набутий в такий період, буде врахований при обчисленні допомоги по безробіттю для наступних страхових періодів.

  

Відділ інформаційної роботи Кіровоградського обласного центру зайнятості